Hraneste-ti mintea, in fiecare zi

Trebuie sa recunosc ca sunt destul de preocupata de ce mananc, insa nu doar pentru a ma pastra in forma, dar mai degraba pentru a obtine un nivel energetic mai bun, pentru a avea un tonus bun, pentru a fi alerta si in forma mereu. Am descoperit in acest fel “food for brain”, acea mancare care iti hraneste materia cenusie, iti deschide sinapsele, iti creste capacitatea de concentrare si memorare si contribuie in a-ti schimba starea de spirit. Aceste alimente favorizeaza, impreuna cu sportul, atitudinea pozitiva, cititul, odihna etc., drumul catre o minte agila, sanatoasa, alerta, frumoasa. Voi discuta insa despre aceste activitati in posturile urmatoare.

In timp ce ma informam insa pe marginea subiectului, am descoperit numeroase articole bogdate in informatii pseudomedicale: continut de vitamine, proprietati, categorii de elimente etc. Mi-era destul de neclar ce ar trebui sa mananc mai exact: ce fel de peste, daca pot sa inlocuiesc anumite alimente cu altele, cat de des trebuie consumate acestea etc. Prin urmare, am decis sa simplific lucrurile si sa fac o lista cu top alimente de consumat si cat de frecvent:

SOMON SALBATIC.O data la doua saptamani mananca somon salbatic, din Pacific sau Alaska. Alege o varianta proaspata, neprelucrata (afumata). Este bogat in Omega 3, iti va activa materia cenusie si sinapsele, iti va imbunatati fluxul sanguin si va reduce riscul unor boli precum dementa, infarct sau Alzheimer. Evita somonul din crescatorii, este hranit cu mancare toxica si isi pierde cele mai multe proprietati nutritive. Nu merita nici macar un leu.

Recomandare pentru a-l gati: La cuptor, cu vin alb, o lamaie si o rosie feliate peste, putina menta si sare.

Boabe de cacao Aceasta mancare hedonista, extrem de sanatoasa, este adeseori asociata ciocolatei. Totusi, aceasta din urma este cunoscuta ca fiind mai putin sanatoasa si ca ingrasa. Cum se explica acest lucru? Sunt alimente complet diferite: aceasta pentru ca ciocolata contine adeseori cacao procesata, amestecata cu zahar, lapte praf si numerosi alti aditivi care nu fac decat sa anuleze proprietatile boabelor de cacao. Aceste minunate “gustari” sunt adevarate energizante congnitive, au efecte benefice asupra starii de spirit (datorita Theobominei din cacao).

Cum sa le consumi: De trei ori pe saptamana, dimineata, cu lapte de soia (pentru proteine), scortisoara (energizant cerebral), si priper rosu (pentru accelerarea respiratiei).

Ceai Matcha Japonia Matcha este elixirul care a inspirat curentul ceaiului verde. In realitate, consumul de ceai verde de supermarket s-a dovedit extrem de daunator pentru stomacul meu si fara vreun efect vizibil asupra starii mentale. Am gasit si explicatia: ceaiul verde autentic este doar unul, necesita un proces special de cultivare, crestere si prelucrare si nu este deloc  ieftin:http://www.kokoon.ro/ceai-verde-ortodox/japonia-matcha-40gr.–1210

Efectele sunt insa minunate si au loc imediat: te relaxeaza si te stimuleaza in acelasi timp, pentru a te putea concentra o perioada lunga de timp. Dovada? Este folosit cu succes de japonezi si ii aduce in starea necesara pentru meditatii de pana la 12 ore. Ceaiul are continut ridicat de antioxidanti, vitamina C si A, dar cel mai importat este continutul ridicat de EGCG, substanta cu efecte dovedite anti-cancer, anti-imbatranire si cu un aport important in sanatatea generala a organismului.


Afinele in general si Afinele Acai
in particular sunt alimente complete, cu numerosi antioxidanti, vitamine, Omega 3 si proteine. Aceste fructe, atat de bogate in nutrienti, trebuie insa prelucrate rapid si pastrate in conditii optime. Nu cumparati pastile Acai sau pe baza de afine, alegeti fructele proaspete si consumati-le de cate ori aveti ocazia, simple sau stoarse. Nu le consumati in placinte, copturi, dulceturi. Fructele preparate termic isi pierd cea mai mare parte din proprietatile nutritive si devin dulciuri.

Boabele de cafea dau nastere unor controverse de cand lumea. Este sa nu sanatos sa bem cafea? De unde vin neclaritatile? Ca si in cazul boabelor de cacao, de la modul in care sunt comercializate. Cafeaua cu mult lapte, frisca, crema de frisca, extra zahar, nu este decat un dulce lichid. In plus, evitati cafeaua de proasta calitate, plina de aditivi. Incercati cafeaua organica, cat mai proaspata si fara zahar. Este bogata in antioxidanti, aminoacizi, vitamine si minerale. Inclusiv cafeina este benefica pentru creier.

Consumati o ceasca de maxim 200 gr. pe zi, dimineata, pentru efecte maxime, usor energizante. Peste aceasta cantitate, nu faceti decat sa va suprasolicitati sistemul nervos si sa-l grabiti spre epuizare rapida.

Un fruct de avocado pe saptamana este util pentru preventia cancerului. Fructul este extrem de satios, bogat in minerate, grasimi vegetale si vitamine, previne bolile cardio vasculare, ajuta la reducerea colesterolului si glicemiei, protejeaza ficatul si are proprietati aniinflamatoare. Odata taiat, fructul sa oxideaza rapid si trebuie consumat la scurt timp. Taiati fructul cubulete si consumati-l intr-o salata de cruditati, cu putina lamaie si ulei de masline.

Broccoli, sau leguma-minune, este extrem de benefica pentru consumatorii de legume, altele decat porcul🙂. Substantele continute au un efect pozitiv asupra memoriei, reduc nivelul de stres si contribuie la un netezirea ridurilor. Broccoli este o legume bogata in calciu, vitamine, fier si potasiu si, foarte important, in B-uri, care nu sunt stocate pe termen lung de organism.

Consuma Broccoli de doua ori pe saptamana, gratinat, cu unt, putina sare, ulei de masline si patrunjel.

Semintele si nucile sunt bogate in Omega 3 si Omega 6, necesare pentru creier si care accelereaza neurotransmitatorii. Proprietatile acestora sunt benefice pentru imbunatatirea memoriei, echilibrul somnului, claritate mentala. Pregateste-ti zilnic o gustare care sa contina nuci, migdale, caju, susan, seminte de in.

O lingurinta de seminte de susan amestecate cu miere pe saptamana ofera un echilibru celor cu deficit de calciu si aduce un aport insemnat de substante nutritive si vitamine. In combinatie cu mierea, semintele sunt mai gustoase, contribuie la fixarea calciului in organism si iti dau un boost de energie la inceput de zi.

Astept sugestiile tale pentru a continua lista.

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s