Ce mancam la Micul Marele Dejun?

Micul dejun este pictat in povesti drept “rasfatul imparatilor”,sursa lor de energie pentru o zi lunga, plina de evenimente si decizii.

De ce nu ne-am asigura si noi un astfel de rasfat zilnic, menit sa ne puna organismul la treaba? Sa-i daruim deci ingredientele necesare pentru a ne

Mic dejun sanatos

Micul marele dejun

rasplati cu atentie, vitalitate, creativitate, capacitate de concentrare si tot ce ne mai trebuie pe decursul unei zile.

Pentru mine, micul dejun trebuie sa intruneasca cateva conditii obligatorii:
– sa-mi dea o stare de energie dupa masa, nu una de oboseala; din acest motiv evit mezelurile sau branza foarte grasa, paiinea alba sau dulciurile la micul dejun
– sa-mi ofere un aport bogat de vitamine, fibre si proteine suficient pentru intreaga zi
– sa fie satios, astfel incat sa nu ma mai gandesc la mancare pana dupa ora 13.00.

Iata cateva combinatii “de sezon”, pe care le consider adevarate “power engine” pentru zilele posace de iarna:

1. Freshul de portocale capata noi conotatii daca este facut in casa, amestecat cu o lingurita de miere si presarat cu fructe goji. Lasa-le 5 minute la hidratat in cana si vei avea propriul tau preparator de vitamine. Daca mergi doar pe aceasta varianta la micul dejun, arunca in blender si cateva caju, pentru a oferi consistenta amestecului. Vei obtine o pasta parfumata cu miros de portocale.

2. Cerealele sunt o sursa grozava de calciu si de vitamine. Daca le combini cu laptele de soia, bogat in proteine, ai un mic dejun complet, care iti va oferi energia necesara pentru intreaga zi, iti regleaza digestia si te va feri de senzatia de foame pana tarziu in zi. Opteaza pentru fulgi de cereale simpli si evita-i pe cei amestecati cu fructe. Eu personal prefer fulgii de Orz de la Plafar, bogati in vitamine si minerale si ideali pentru cresterea imunitatii organismului pe perioada iernii.

3. Ouale sunt si ele grozave la micul dejun. Le consum de 2-3 ori pe saptamana, de obicei fierte si in combinatie cu legume: rosii, castaveti etc. si putin ulei de masline. In felul acesta echilibrez aciditatea din oua cu legumele alcaline, astfel incat sa evit senzatiile de arsura sau greu la stomac.

4. Pentru acele dimineti in care sunt grabita, merg pe un mic dejun mai usor de pregatit: paiine graham la toaster cu tofu si germeni de lucerna sau ceapa rosie. Se gasesc mai nou in supermarket si sunt depozite de vitamine, iar aromele sunt intense, aproape de mirodenii.

5. In diminetile de weekend, cand ma pregatesc de o masa mai copioasa la amiaza, prefer sa rontai ceva. Morcovii sunt excelenti dimineata, pe stomacul gol: au vitamine, sunt gustosi si foarte sanatosi, mai ales daca sunt urmati de o banana. Singurul inconvenient este ca nu tin prea mult de foame, deci fiti pregatiti cu masa de pranz.

Pana pregatesc un articol despre masa de pranz, astept sa-mi spui ce mancaruri Happy Placebo preferi tu la micul dejun.

One response to “Ce mancam la Micul Marele Dejun?

  1. suna delicios…
    interesante ideile tale
    sa=ti mai dau o reteta invatata din vecini si cu mare succes la copii mei,
    bananashake – se blenduieste o banana si cateva frunze de spanac, apoi se aduga o lingurita de miere
    ei, ce zici?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s